ראש המוסד לשעבר: "ישראל – אפרטהייד"; בליכוד תקפו

איתי גדסי No Comments on ראש המוסד לשעבר: "ישראל – אפרטהייד"; בליכוד תקפו

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו טען בריאיון לכלי תקשורת זר כי מדינת ישראל מנהיגה משטר אפרטהייד ביו"ש. במפלגת השלטון הגיבו בחומרה: "מוציא את דיבת ישראל, תתבייש"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו אמר היום (רביעי) כי ישראל מנהלת משטר אפרטהייד ביהודה ושומרון. בראיון לסוכנות הידיעות AP אמר פרדו כי "טריטוריה שבה שני אנשים נשפטים תחת שתי מערכות משפט, זו מדינת אפרטהייד", כשכוונתו היא לכך שתושבי יו"ש הערבים נשפטים בבתי משפט צבאיים, בעוד אזרחי ישראל הגרים ביו"ש נשפטים במערכת המשפט האזרחית.

בליכוד תקפו: "אנו מגנים בחריפות את ההתבטאות המבישה והשקרית של תמיר פרדו. אף מדינה בעולם אינה פועלת נגד הטרור ברמת המוסריות הגבוהה שבה פועלת ישראל. צה״ל פועל במוסריות כדי להגן על אזרחי ישראל תוך מניעת פגיעה בחפים מפשע. בבתי חולים בישראל מטפלים ביהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים כאחד. ערבים ויהודים לומדים ועובדים יחד בישראל. במקום להגן על מדינת ישראל וצה״ל, פרדו מוציא את דיבתה של ישראל רעה. פרדו – תתבייש".

ח"כ טלי גוטליב התייחסה לכך מוקדם יותר: "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. ותודה לתמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, שמוכיח את עומק הדיפסטייט שחדר מזמן לשורות הבכירים במערכות הבטחון. לבושת כולנו, ותוך שהוא פוגע בכבודם של חיילינו הגיבורים, התראיין ואמר שיש משטר אפרטהייד באיו״ש. על סמך דעתו המקוממת בזמן אמת הוא המליץ לדרג המדיני".

אַפַּרְטְהַיְיד הוא מונח שמקורו במדיניות הפרדה גזעית שהונהגה על ידי המיעוט הלבן בדרום אפריקה בין השנים 1948 ל-1994. במסגרת זו העניקה הממשלה זכויות יתר לבני המיעוט הלבן על פני האזרחים כהי העור.



0 תגובות